Monday 9 May 2011

Kvaliteetsed õppematerjalid

14. nädal

Olen mitu aastat osalenud E-õppe Arenduskeskuse e-kursuste kvaliteedi töörühmas ja tuttav juhendi ja maatriksiga. Hinnanud olen väga erinevaid e-kursusi. Keeruliseks osutub, kui sisu on võõras. Jään selle juurde, et kursuse hindamisel on vajalik ka sisu tundmine, sest sellest sõltub erinevate tegevuste ja vahendite kasutamine.

Õpiobjekte ehk siis digitaalseid õppematerjale tekib nagu seeni vihmasel sügisel. Kvaliteedi osas olen küllaltki pessimistlik...copy-paste konspektid ja mõned pildid juurde :(

Proovin välja tuua mõned nõuded, mis oleksid vajalikud digitaalse õppematerjali koostmisel:
1. Õppematerjali lühikirjeldus (ka sihtrühm)
2. Milliseid oskusi, teadmisi omandatakse ehk õpiväljundid
3. Hästi struktureeritud tekstiline materjal
4. Parajas koguses interaktiivsust
5. Koginitiivsed ja metakognitiivsed tööriistad
6. Reflekteerimine
7. Enesekontrollitestid (ideaalis kasutada tarkvara, kus vale vastus suunab õppija materjali juurde tagasi, nt. CourseLab)
8. Toimivad veebilingid ja soovitavalt uues aknas
9. Oluline osa on ka kujundusel
10. ...ja siis ikkagi materjali pidev täiendamine ja koostöö

Oleme oma koolis püüdnud neid nõudeid täita, ja arvan, et aasta-aastalt muutuvad materjalid paremaks.

No comments:

Post a Comment